Specs

Opdrachtgever

NetwerkZes

Vormgeving/uitvoering

Hanneke van der Meer

Wat?

Tricon is een grote speler in de betonindustrie. Het imago van Tricon sloot niet meer aan bij de huidige en toekomstige doelstellingen. Daarom werd naar aanleiding van nieuw geformuleerde missie, visie en kernwaarden een nieuw brand opgebouwd, in samenwerking met NetwerkZes.

De wens was om Tricon te moderniseren, maar wel herkenbaar te houden binnen het vakgebied. Een mooi uitgangspunt waren de drie gekleurde blokken het huidige logo van Tricon. Daaruit ontstond de doorvertaling naar een nieuwe vorm waarin de waarden ‘deskundig en sterk’ (de strakke lijnen) en ‘flexibel en klantgericht’ (verbinding) zichtbaar zijn. Het nieuwe brand omvat inmiddels veel communicatiemiddelen: van geveldoeken tot bouwhelmen tot de website.

Het brandbook was een onderdeel van een volledige
herpositionering van het merk Tricon uitgevoerd door NetwerkZes.

Is jouw brand ook aan vernieuwing toe?