Specs

Opdrachtgever

SOLVM

Vormgeving/uitvoering

Hanneke van der Meer

Bekijk online

Wat?

SOLVM: email-marketing, maar dan zonder dat het de gebruiker tijd kost om het technische verhaal op orde te krijgen. De contentmaker doet waar hij goed in is: content maken. SOLVM regelt de rest.
 
De identiteit van SOLVM is toegankelijk, opgewekt, simpel en helder. De nadruk ligt op de openheid en de speelsheid: mailings maken en versturen is leuk en makkelijk.
 Het beeldmerk van SOLVM heeft als uitgangspunt het oplossen van je email-vraagstuk. Wanneer alle zorgen om technische aspecten wegvallen, blijft alleen de essentie over: jouw content. In het beeldmerk is dat zó toegepast dat alleen de essentie overblijft: de scherpe randjes ‘lossen op’. Door het afkappen van de letterbeelden krijgt het beeldmerk een open, frisse uitstraling die het gemak van SOLVM nog eens flink onderstreept.

Brand: kleur

De kleuren zijn vrolijk en optimistisch. Gekozen is voor twee reeksen waarvan de kleuren binnen een reeks in elkaars verlengde liggen. De twee reeksen zelf zijn contrastkleuren. De hoofdkleur paars staat voor zakelijk & serieus en roze voor vrolijkheid & gemak.
 
De groene en blauwe kleuren zijn gekozen om op de website vinkjes van een groene kleur te kunnen voorzien, accenten te leggen op buttons en genoeg afwisseling tussen onderdelen op de site te kunnen creëren. 

Brand: font

Voor de identiteit van SOLVM hebben we twee fonts geselecteerd: de Alcova: dit font heeft ronde vormen, is open en zacht / easy qua uitstraling. Alcova wordt toegepast in streamers, koppen en quotes.

Naast Alcova is de keuze gemaakt voor Assistant. Dit is een google font, want binnen de stijl praktisch is omdat dit makkelijk toepasbaar is op de website en in andere online omgevingen. Assistant sluit mooi aan op Alcova en heeft een strak, open karakter.
SOLVM
SOLVM

Brand: stijlelementen

Om het merk SOLVM op alle momenten herkenbaar te maken, zijn er een aantal stijlelementen doorgevoerd die overal terug komen: op de website, maar ook in communicatiemiddelen zoals rollup-banners, visitekaartjes en briefpapier. De open ‘O’ en de letter ‘S’ vormen losse stijlelementen: bold, herkenbaar en happy. Zowel uitvergroot als verkleind in patronen zijn deze elementen te herleiden naar het merk.
SOLVM email marketing
SOLVM email marketing
SOLVM email marketing branding identity
SOLVM email marketing branding identity

Brand: website

De website is de kern van SOLVM. In de layout van de site komen alle elementen samen en vormen één geheeld. De eenvoud en openheid zijn doorgezet: losse vormen, afgeronde iconen en hoeken, alle elementen laten de bezoeker vloeiend door de site (sc)rollen.


De iconen zijn speciaal voor SOLVM ontworpen: met kleine rondingen en uiteraard in huisstijlkleuren. Ook de handjes die links en rechts terug komen en de site een knipoogje en open karakter geven, zijn voor SOLVM getekend.
SOLVM email marketing branding identity
SOLVM email marketing branding identity

Animaties

Voor de homepage ontwikkelden we kleine animaties, om de kernwaarden van SOLVM kracht bij te zetten. Van ‘Alles in één’ tot ‘Beste emailmarketing’.

SOLVM animatie
SOLVM animatie
SOLVM email marketing branding identity
SOLVM email marketing branding identity
SOLVM email marketing branding identity

Ben jij je eigen bedrijf aan het opbouwen? Denk dan ook eens aan hoe je merk ervoor staat. Hoe ga je je brand laden? Welke elementen spreken je doelgroep aan? We doen niets liever dan mooie brands opbouwen, dus als je vragen hebt, je merk op wilt bouwen of jouw brand is toe aan een restyle: laat van je horen!

Ook je merk opbouwen?